Monday, April 2, 2012

Antara IPTA dan IPTS?



Hai . assalamualaikum . kaifa haluka/haluki? hmm . malam nie terajin plak nak menaip . so sekarang terfikir,antara ipta and ipts ,which one is better ? probably,ramai yang akan menjawab "of coz la ipta . tak mahal . kerajaan ." n mungkin la ada yang akan jawab , "IPTS? oh,tu pilihan terakhir aku lah . Dah lah mahal ,nak kerja nanti entah macam mana pulak ?" . tak pecaye ? try la tanye para lepasan spm . ActuaIly kita tak boleh nak buat tafsiran macam tu . IPTA ke IPTS BERGANTUNG KEPADA DIRI KITA . :face1: . Setiap apa yang kita perlu buat perlu disertai dengan kesungguhan dan iltizam . Kita sekarang dah didedahkan dengan macam-macam . Fikirlah . Take your time . Memang,selalu bila cakap belajar kat IPTS ,orang macam tak heran pun . Bila sebut je mana-mana IPTA beria-ia pulak tanye nye . Tapi bagi penuntut di IPTS,kita kena ambil tu sebagai cabaran . Tak semua IPTS tu tak bagus . Pilih lah IPTS yang mendapat pengiktirafan dari kerajaan . Kalau soal keje pulak,bila namanya pelajar,sudah semestinya tugas kita hanya belajar . Just do the best kan . Banyak juga lepasan IPTA yang menganggur . Pendek kata,yang belajar kat IPTA N IPTS sama aje . Finally dapat diploma or ijazah . Kalau tanya aku sendiri pun aku akan cakap aku nak pilih IPTA . Sebab? IPTA tidak terlalu membebankan kosnya . Sebab aku bukan orang senang . so,aku harap aku berjaya untuk menyambung pengajian di IPTA . AMIN .:86:



0 comments:

Post a Comment